Váš průvodce světem angličtiny

MENU

Drahomíra Michnová

Kdo jsem?

Mgr. Drahomíra Michnová

Jsem absolventka olomoucké FF UP, studovala jsem učitelství češtiny a angličtiny. Pak jsem angličtinu učila na gymnáziích, v kurzech pro dospělé i děti, v posledních letech ve firmách. Také už spoustu let překládám knížky, moc mě to baví! Knížky mám moc ráda, taky kolo, les a zvířata. Momentálně jsem „maminkou“ tří vyhozených pejsků a tří drzých koček.

Co vás můžu naučit?

Všechno, co umím já, a moc ráda se o to s vámi podělím. Abyste si mohli s chutí s kýmkoli povídat anglicky o všem možném a všude tam, kde se anglicky domluvíte.

Kdy a proč jsem se rozhodla učit a kdo je můj učitelský vzor?

Spíš jak jsem k tomu přišla: základy angličtiny jsem se naučila sama, když jsem chodila do sedmé třídy a chtěla se přihlásit do kroužku, který už rok běžel. Tak jsem musela ostatní rychle dohonit. Na základních školách se tehdy angličtina nevyučovala. No a nějak se na mě od té doby „přilepila“ a už mě nepustila. Své nadšení pro angličtinu jsem si nechtěla nechat jen pro sebe, tak jsem se stala učitelkou. Mým celoživotním učitelským vzorem a posléze i celoživotní dobrou kamarádkou je moje třídní z gymnázia, ale ráda také vzpomínám na své profesory z univerzity, třeba na pana Peprníka a Jařaba, na paní Tárnyikovou, Knittlovou a Lenochovou.

Jaká jsem učitelka?

Myslím, že pořád dost nadšená. A doufám, že stále duchem mladá. Po vstupu do třídy zapomenu na všechno ostatní a snažím se navodit pohodovou atmosféru a chuť do práce. Moc mě zajímá, co mají moji studenti rádi, co je baví, čím žijí – tak jsem asi často i dost zvědavá? Samozřejmě mě taky těší, když je zajímá i něco o mně. Za ta léta jsem mezi nimi našla spoustu dobrých přátel, i když jsou všelijak roztroušení po světě.

Jaké jsou moje hodiny?

Chci, aby byly pestré, zábavné a abychom si je všichni co nejlépe užili a obohatili se navzájem. Nejsem otrokem učebnic ani pouze předem připraveného plánu, vždyť i během vyučovací hodiny často přicházejí zajímavé nápady. Studentům dávám co největší prostor k mluvení, protože kdy jindy mají takovou dobrou příležitost komunikovat v cizím jazyce a zároveň tím nejpřirozenějším způsobem? Přitom se dá učit gramatika, nová slovíčka a i řada věcí, které nejsou předem v plánu. Jako zkušená učitelka vím, jak v tom všem udělat systém a pořádek, aby to bylo přínosné.

Co mě na učení nejvíc baví?

To, co jsem právě řekla. Navodit situaci, aby si žák ani neuvědomil, že najednou mluví cizím jazykem. Aby se nebál udělat chybu, aby měl chuť mluvit a měl radost z toho, co už umí říct, a že to ostatní zajímá. Baví mě přemýšlet, jak je co nejjednodušším způsobem naučit i složitější věci a zábavnou formou je procvičit a zafixovat.

Co by o mně studenti měli vědět?

Že jsem tam pro ně a kvůli nim, abych je mohla nejen naučit co nejvíc z toho, co umím, ale také jim ukázat, jak si angličtinu rozšiřovat i sami, jak na to jít.

Co by o mně studenti neměli vědět?

Můžou se o mně dozvědět všechno, když se na to budou umět zeptat anglicky! Nemám žádná temná tajemství.

Co bych doporučila studentům?

Aby si uvědomili, že dnes mají možnost učit se jazyky řadou různých způsobů a z různých zdrojů. Aby si to uvědomili. A že tedy musí každý být především „pes“ sám na sebe, když se chce cokoli naučit a být v tom dobrý. Je moc fajn, když najde učitele, který ho dobře nasměruje a provede případnými úskalími. Ale pak ať už každý jako balónek letí sám. Ať se nebojí, že se napíchne na kaktus. Protože to, co se naučí, mu nikdo nemůže vzít.